تزریق وام مسکن به بازار
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، طی ۱۰ ماه گذشته حدودا ۱۵ هزار میلیارد تومان وام به سازندگان پرداخت شده است.محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با استناد بر آمار بانک مسکن، این موضوع را تایید کرد و گفت:از ابتدای امسال تا پایان دی ماه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان وام در اختیار سازندگان قرار گرفته است و در بخش پرداخت وام خرید به لحاظ مبلغی ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

ایشان هم چنین اذعان داشتند، که در طول این مدت تنها ۹۳ هزار میلیارد ریال وام خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده است که این امر نشان از کاهش وام در بخش ساخت و ساز نسبت به سال گذشته دارد. کارشناسان میزان این کاهش را حدودا ۱۲ درصد تخمین زده اند.

فعالان این بازار علت اصلی این امر را، پرداخت متمم ۱۰ میلیون تومانی وام مسکن مهر به پیمانکاران می دانند.در واقع با افزایش وام مسکن مهر از ۳۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان، پیمانکاران کماکان کسری خود را از طریق این ۱۰ میلیون تومان برطرف نموده و تقاضای وام کمتری برای ساخت داشته اند. ایشان افزودند: در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن به لحاظ تعدادی ۴۰ درصد و به لحاظ مبلغی ۳۲ درصد افزایش نسبت به ۱۰ ماه سال گذشته داشته ایم.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد نحوه پرداخت تسهیلات در دو ماه پیش رو گفت: طبق روال همیشه افزایش حجم تسهیلات را خواهیم داشت.

ایشان افزودند: در دو ماه پایانی سال تقریبا به اندازه ۴ ماه وام برای پرداخت در نظر گرفته شده است، اما به دلیل اینکه بازار مصالح ساختمانی قیمت مشخصی ندارند و مدام در حال نوسان هستند، سازندگان تمایلی برای دریافت وام ساخت از خودشان نشان نمی دهند. ایشان هم چنین یاد آور شدند:که پرونده های وام ساختمانی آماده دریافت هستند، منتهی این سازندگان می باشند که برای دریافت وام به آنها مراجعه نکرده و در حال حاضر عقب نشینی کرده اند.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: